Monday, January 26, 2009

Prost sa fii, noroc ca esti

La inceputul lui 2009 Guvernul german decide sa ofere o prima de 2500 € celor care isi caseaza masina (mai veche de 9 ani) si isi cumpara una mai noua de 1 an.
Inainte de sfarsitul lui Ianuarie 2009 apar primele semne ca programul "rabla germana" se bucura de un real succes, nemtii inghesuindu-se sa-si caseze masinile vechi.

Ne intoarcem putin in timp:

In Martie 2008 angajatii Dacia intra in greva, cerand cresteri salariale de 60% si scandand lozinci anti-frantuzesti.
In toamna lui 2008, la presiunea media si a altor partide politice, Guvernul Tariceanu elimina taxa auto.
Octombrie 2008 - vine criza.
Octombrie + Noiembrie 2008 - se inmatriculeaza mai multe masini second-hand decat in tot anul.
Decembrie 2008 - industria auto romaneasca e grav afectata, Dacia isi intrerupe temporar activitatea iar guvernul tripleaza taxa auto.
Ianuarie 2009 - 7000 de angajati Dacia ies in strada scandand lozinci pro-franceze si impotriva eliminarii taxei auto.

Ianuarie 2009 - Guvernul german initiaza programul "rabla germana", scotand de pe piata masinile second-hand atat de ravnite de romani si re-lansand exporturile Dacia in Germania.

Concluzie: Prost sa fii, noroc ca existi.

No comments:

Post a Comment